Tech Marketing Blog

Online nebo offline marketing - Case study Intelsol

Written by Vojtěch Kalčík | 49. 02. 2024

Zapomeňte na další omnichannel case study, kde si přečtete, jak skvěle navázat emailovou komunikaci na SMS a push notifikace. Posunuli jsme omnichannel na jiný level, propojením online kampaní a fyzických dárků.

 

Problém

S naším dlouhodobým klientem Intelsol jsme řešili, jak oslovit klienty v době korona krize a na konci roku si vyslechnout jejich plány na další rok tak, aby obchodní zástupci věděli, na co se připravit v dalším roce a jaká klíčová data si poznamenat.

  • Oproti běžným Vánocům jsme museli řešit to, že mnoho klientů se nemohlo scházet osobně.

  • Klienty bylo zapotřebí oslovit v rychlém časovém úseku a ideálně s prvky automatizace tak, aby obchodníci měli čas řešit ostatní obchodní úkony.

  • Komunikace musela být přizpůsobena pandemii.

 
 

Řešení

Společně s klientem jsme vymysleli řešení, které skvěle propojuje prvky automatizace s osobním kontaktem.

Vytvořili jsme personalizované emailové kampaně tak, aby si každý klient připadal výjimečně.

Zároveň byly tyto emailové kampaně propojeny s personalizovanými landing pages, opět kvůli udržení zákaznického zážitku.

Díky ActiveCampaign jsme mohli emaily i landing pages tvořit v jednom nástroji a celý proces tak urychlit i zlevnit.

Po personalizovaných přáních už jen stačilo vymyslet, proč by se klient měl s obchodníky Intelsolu bavit. Jaký je lepší důvod se bavit o Vánocích než předání dárku?

Emailové kampaně a landing pages byly navázány na reálné dárky!

 

Co když to ale osobně nejde? Společně s distribučním týmem Intelsolu jsme zařídili, že tam, kde nešlo předat dárek osobně, byli dárky odeslány a schůzka se poté realizovala online.

Zde jsme ale čelili další výzvě a to bylo, jak zamezit tomu, aby obchodníkovi začalo chodit nespočet emailů s termíny schůzky a započal klasický pingpong “Co ve středu? To nemohu, pojďme čtvrtek nebo pátek. No tak příští týden…” Zejména při velkém počtu domluvení schůzek/online callů v krátkém období by to mohlo znamenat nepříjemné komplikace. Tento problém jsme vyřešili opět sérií personalizovaných landing pages a aplikací Calendly, která “domlouvala” schůzky za obchodníky a automaticky jim přidávala cally do jejich kalendářů tam, kde zrovna měli volno.

 

 

Výsledky

  • 460 odeslaných emailů s pokročilou personalizací

  • 10 personalizovaných landing pages

  • 5 účtů v Calendly pro automatizované domlouvání schůzek

  • Automatizované předávání informací distribučnímu centru

  • 168 rozdaných dárků

  • 47 realizovaných schůzek/callů

  • Povedený nástup do dalšího roku pro Intelsol

 

Komentář klienta

“Ačkoliv se jednalo o náročnější projekt z hlediska přípravy a zapojení několika týmů najednou, celý projekt se díky profesionálnímu přístupu ze strany Performatia povedl na jedničku. Automatizace šlapaly jak hodinky a obchodníkům jsme díky tomu domluvili okolo 50 online schůzek, které by se jinak nejspíše ani nekonaly.

Co je na tom největší bonus, tak obchodníci s domluvením těchto schůzek nestrávili téměř žádný čas a mohli se tak naplno věnovat jiným prioritám a klientům.

Největším potěšením je pro nás to, že se nás na tento projekt ptají i sami naši klienti. Nápad se jim líbil a rádi by ho do budoucna využili i směrem ke svým klientům.” 

Patrik Mádl – Head of Sales Intelsol